Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 260 805 bloogów | losowy blog | inne blogi | zaloguj się | załóż bloga
Kanał ATOM Kanał RSS
Kategorie

Węglowodany

środa, 16 marca 2011 15:42
Skocz do komentarzy

Węglowodany to naraz jeden z najistotniejszych składników jedzenia, który dostarcza nam właściwej energii, ale również jeśli przyjmujemy je nieumiejętnie mogą być przyczyną nadwagi, czy też otyłości. Musimy zawsze pamiętać, by zażywać jak najwięcej węglowodanów prostych, które są jak najmniej przetworzone. Wówczas posiadamy pewność, że przy zachowaniu dobrej liczby tych węglowodanów nie będziemy przybierać na wadze. Węglowodany złożone natomiast są naszą zmorą i na nieszczęście występują co raz to nagminniej. Są one dla nas niepokojące dlatego, iż po ich zażyciu bardzo prędko narasta poziom cukru we krwi, a co za owym chodzi – wszelkie składniki żywnościowe są absorbowane szybko i może to być powodem akumulowania się tkanki tłuszczowej w naszym organizmie, kiedy oddamy mu za wiele energii. Przede wszystkim, kiedy nie praktykujemy aktywnego trybu życia. Gdy ćwiczymy wtedy nawet, kiedy zjemy węglowodany złożone posiadamy szanse je zużyć podczas wysiłku fizycznego, gdyż nasze muskuły wymagają glukozy do prawidłowej pracy. Które towary zawierają węglowodany dla nas złe? Przede wszystkim w białym pieczywie, gdzie używana jest wysoce oczyszczona mąką. Taka mąka to również bułki, biały ryż, makaron, płatki kukurydziane, czy też kartofle. Pozostałe towary to takie, jakie mieszczą cukier rafinowany, czyli wszystkie syropy, słodycze, napoje gazowane. Niestety wszystkie te towary są bez trudu dostępne we wszelkich sklepach, a wszystkie ich alternatywy są akuratnie droższe. Dlatego też wiele ludzi kupuje to co wstąpi im pod rękę, nie zwracając uwagi na węglowodany i innego typu składniki odżywcze. W naszych daniach powinno się przede wszystkim stosować sporej liczby roślin strączkowych. Nie wpływają one na poziom glukozy we krwi, przez co nie będziemy w stanie tak szybko przybrać na wadze. Generalnie na dzień w naszym jedzeniu mniej więcej 50-70% energii powinno wywodzić się właśnie z węglowodanów. Resztę winniśmy dostarczać w postaci białek, jakie są dużo bardziej pomyślne dla własnego organizmu i równie potrzebne tak jak węglowodany.

Podziel się
oceń
0
3

Więcej na ten temat


Komentarze do wpisu

Skocz do dodawania komentarzy

Zapamiętaj Nick

Zapamiętaj Blog

Wstaw emotikona

Akceptuję regulamin i zobowiązuję się do przestrzegania jego postanowień.

czwartek, 27 lipca 2017

Licznik odwiedzin:  233 942  

Kalendarz

« lipiec »
pn wt śr cz pt sb nd
     0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

Archiwum

Głosuj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukaną frazę i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz swój adres e-mail aby otrzymywać info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 233942

Lubię to

Więcej w serwisach WP

Bloog.pl

Bloog.pl